De geschiedenis van de streek en van het Domein

Bezoek het Museum
Container
Enfant courant dans le Domaine devant la sculpture Le Semeur

Het Domein van Mariemont heeft een rijke geschiedenis die begint bij het jachthuis dat Maria van Hongarije (zus van Karel V) in 1546 liet bouwen, gevolgd door de industriële revolutie (18e en 19e eeuw) en de overname van het landgoed door de industriëlenfamilie Warocqué (1773-1917).

De komst van de Warocqués en de ontwikkeling van de mijnbouw doen Mariemont opnieuw floreren. Dankzij de economische en maatschappelijke inspanningen van Raoul Warocqué, wordt het Domein een centrum voor kunst en cultuur.

Met behulp van voorwerpen van de opeenvolgende eigenaars van Mariemont en stukken (meubels, wapens, munten, kaarten, werken enz.) die Raoul Warocqué en de verschillende conservatoren na hem hebben verzameld, verkennen we de geschiedenis van het familiedomein en de streek.

Deze afdeling bevindt zich op verdieping -1 van het Museum.

Word schenker !

Uw steun is van onschatbare waarde.

Doneer