Antiquiteiten uit Egypte en het Nabije Oosten

Bezoek het museum
Container
Enfants devant une vitrine

De collectie Antiquiteiten uit Egypte van het Koninklijk Museum van Mariemont is een van de grootste en rijkste collecties van België. De voorwerpen behelzen een periode van de Egyptische geschiedenis die loopt van het 4e millennium voor onze tijdrekening tot het einde van het Byzantijnse tijdperk (rond het jaar 642).

Onze collectie stipt verschillende thema's aan, zoals kennis, de vele industrieën, predynastieke technieken en de evolutie van de keramiekkunst, en geeft ons zo een breed beeld van het leven in het oude Egypte en het Nabije Oosten, de religieuze praktijken en grafrituelen.

De collectie bevat ook werken en voorwerpen uit Iran, Irak, Syrië, Turkije en Noord-Afrika. De vele oude, islamitische keramiekvoorwerpen verbonden het Verre Oosten en Europa illustreren het leven in deze regio's.

De collectie is ondergebracht op de 1e verdieping, in zaal A, B en C.

Word schenker !

Uw steun is van onschatbare waarde.

Doneer